(październik/listopad)
W każdym evencie chodzi o jedną rzecz – u eventowego kupca nabyć jak najwięcej fantow.
W każdym evncie zakupy zaczynamy od ludzi a dopiero w drugiej kolejności kupujemy budynki.
Żeby to jasno wytłumaczyć: mam do wyboru – kupić grubasa czy budynek – biorę grubasa a na budynek zbieram. (grubas – odkrywca).
Dyńki zbieramy na kilka różnych sposobów:
1- grubasy przynoszą z poszukiwań,
2- wydobywamy z cmentarzy dyń (zwanych polami),
3- skupujemy z wagi.
1 – Grubasy
Grubasy wysyłamy na poszukiwania skarbów – każdy ma grubasy wyszkolone inaczej (albo i niewyszkolone), więc nie będę mówić na jakie poszukiwania najlepiej wysyłać. Jedyne o czym warto pamiętać to żeby grubasy nie stały na wyspie niepotrzebnie. W praktyce wygląda to tak – jesli wiem, że będę na grze tylko raz dziennie, to wysyłam grubasy na najdłuższe poszukiwania, wrócą zanim ja się ponownie zaloguję i wtedy wyśle je ponownie. Jeśli planuję być w grze kilka godzin to wyślę grubasy na poszukiwania trwajace tyle czasu ile zajmie mi gra i żeby wróciły zanim sie wyloguje. Oczywiście przed wylogowaniem wyśle je na poszukiwania trwajace max ilość czasu do mojego następnego logowania. Jedyny wyjątek to „Pokorny odkrywca” – jego wysyłamy tylko na krótkie i srednie. Oni w czasie eventu (jakiegokolwiek) przynoszą z krótkich i średnich 5x wiecej fantow.
2 – Pola
Pola dynkowe, są jak każde inne budynki produkcyjne, te akurat robią dyńki. Sa trzy różne pola i każde różni sie prędkością produkcji. Małe pole robi 1 dyńke w 5h i 20 minut, średnie pole robi 1 dyńke w 2h i 40 minut, duże pole robi w 40 minut. Pola należy doładowywać bo mogą sie wyczerpac. Doładowania do pól można kupić na wadze (nie polecam – drogo), wyżebrać (mocno odradzam) albo wyklepać samemu z przygod (bardzo polecam).
Pola warto doładować tak, żeby nie wyczerpały sie w czasie naszej nieobecnosci – małe pole potrzebuje 4,5 (zaokraglijmy do 5) dopałek na dobę, średnie potrzebuje 9 dopałek na dobę, duże potrzebuje 36 dopałek na dobę. Pola dzialaja przez I i II faze eventu, ale w II fazie juz nie bedą z przygod wpadały doładowania (ale handel bedzie możliwy).
Ile potrzeba dopalek?
Event trwa 21 dni plus mamy 7 dni drugiej fazy, łacznie 28 dni
Małe pole – 28 dni x 4,5 dyńki = 126 dyniek
Średnie pole – 28 dni x 9 dyniek = 252 dyńki
Duże pole – 28 dni x 36 dyniek = 1,008 dyniek
Każde pole można premiować – oleje, chowańce wiedzm i torby śniegowe. Wszystko co zwiekszy produkcje pola jest mile widziane.
Pola dyniowe kupujemy w zakladce u kupca, warto je postawic jak najblizej magazynow, najlepiej w jednym miejscu skupione zeby nie bylo poblemow z wrzucaniem premek – jak sie kogoś poprosi o to.
Jeśli chodzi o pola to jest jeszcze jedna ważna rzecz- nie pakujemy wszystkich dopałek w jedno pole żeby nie zdążyła się sytuacja, ze jedno pole mamy doładowane na max a pozostałe padły. Warto pilnować dużych i średnich pól i mieć, w miarę możliwości, doładowane na 2-3 dni ciągłego działania.
3 – skupowania z wagi
Chyba wyjaśniać nie musze (ale gdyby ktoś miał problem ze zrozumieniem jak działa waga to mogę napisać krótki poradnik).
W event jest do kupienia jeden duch, jeden wpadnie z zadań eventowych, i jeden wpadnie z osiągnieć.
Duchy szkolimy tak:
3x kłus,
3x pierwsza pomoc
3x nawigacja,
3x najazd,
3x szal bitewny
3x powiększony garnizon,
3x przygotowanie
Przy tak wyszkolonym duchu wysyłamy wojsko:
Łupieżcy grobowców (zwani groby, grobbing, lupki) – 1 duch zapakowany elitarnym żołnierzami (tym ze zwykłych koszar) – i wysyłamy jeden atak od razu na wykrzyknik. Gienek pokona wszystkie obozy. Zasada na grobach jest taka, że kto ostatni wyląduje na wyspie ten zamyka przygodę, chyba, że zapraszający powie inaczej.
Atak na łupieżców – wysyłamy 2 duchy- każdy zapakowany 100 żołnierzy/130 elitarnych żołnierzy (albo odwrotnie – jak kto chce). Pierwszego ducha wysyłamy atakiem od razu na wykrzyknik a jak padnie palisada/murek/odblokuje się kolejna strefa to wysyłamy drugiego ducha od razu na drugi wykrzyknik. Duch pokona sobie wszystkie obozy. I znowu- kto ostatni rozwali druga strefę – zamyka przygodę.
WYSPA
Na wyspie na jeziorku pojawi się golem. Golema trzeba zabić odpowiednimi miksturami. Golem odnawia się co 23 albo 24h (nie pamiętam dokładnie). Golema zabija się dwustopniowo – najpierw się wrzuca miksturki, potem się klika ze jest zabity. Pamiętajcie, ze są osiągniecia żeby wrzucić znajomym 50 sztuk miksturek na golema. Można to zrobić od razu przy pierwszym golemie bo nie ma limitu ile miksturek można na niego wrzucić. Takie osiągniecia są 4 bo będą 4 różne golemy (każdy po 5 razy się pojawi). I znowu – na gildyjnym będą się pojawiały informacje – golem u mnie, kasuje za xx minut/kasuje o pełnej godzinie. wtedy, bez pytania, wchodzimy do tej osoby na wyspę i od razu wrzucamy sobie ile miksturek nam do osiągniecia potrzeba. Jak ogłaszający skasuje to proszę nie marudzić, ze za krótko, ze nie zdążyłem. Osób w gildii jest 96, każdy golem będzie się pojawiał 5 razy. Naprawdę wszyscy zdążymy zrobić to osiągniecie. Beda tez podobne ogłoszenia na g1/handlu wiec można sobie to osiągniecie zaliczyć tez u innych graczy.
Na Wiki jest rozpiska ile dopałek wpada z przygód. Wyjaśniam, bo już mnie ktoś pytał, co to znaczy 70% i 30%. Z każdego drop-a wpada jakaś dopała. Jest 70% szans na to, że wpadnie to co jest z w kolumnie 70% i 30% szans, że wpadnie to co jest w kolumnie 30%.
– Nikogo